Özel Ders Hakkında Tüm Merak Ettikleriniz?

Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçları değişkenlik arz eder. Bir öğrenci matematik dersini çok severken başka bir öğrenci müziğe ilgi duyar. Bir öğrenci mühendis olmak isterken diğeri ressam ya da futbolcu olmayı hedefler. Bireysel farklılıklar özellikle, anlama, algılama ve zekâ gibi soyut kavramlarda daha da belirginleşir. Kalabalık işlenen ders ortamlarında bu bireysel farklılıklara inilemez. Bazen öğrencinin herhangi bir alanda yaşadığı başarısızlık diğer alanları gölgeler ve öğrenci tümden başarısız sayılır. (Üniversite sınavı kötü geçen bir öğrencinin diğer yeteneklerinin göz ardı edilmesi gibi.)
 
Özel ders imkânıyla eğitimde bireysel farklılıklara daha fazla dikkat edilir, öğrencinin eksikleri tespit edilir, yetenekleri ve sahip olduğu potansiyel özellikler gün yüzüne çıkarılır.
 
Her öğrenci özeldir ve her öğrenciyle özel olarak ilgilenilmek gerekir. Böyle bir ilgi; öğrencide kendisine değer verildiği, önemsendiği hissi oluşturur ve sonuç olarak toplumda özgüveni yüksek başarılı bireyler meydana gelir. Özel ders ile yapılan harcamalar ve verilen emekler hedefini bulur ve asla geri getirilmeyecek olan zaman israf edilmemiş olur.

Özel Ders Nedir?

Özel ders; belli bir alanda bilgi, beceri kazanma ya da ders ve sınavlara hazırlık amacıyla öğretmen ile öğrenci arasında; yeri, saati, ücreti ve ne kadar süreceği belirlenmiş yüz yüze ya da online şekilde gerçekleşen bilgi alışverişidir.

Özel ders, kişiye özeldir. Toplu yapılan derslere göre verimi oldukça yüksektir ve tam amaca yöneliktir.

Özel Ders Çeşitleri Nelerdir?

Çoğunlukla birebir yapılan, bazen de aynı konunun bir grup tarafından beraber dinlenilmesi şeklinde gerçekleşen özel ders, online ve yüz yüze olarak ikiye ayrılır.  

Online Özel Ders

Online özel ders; öğretmen ve öğrencinin internet bağlantısı yardımıyla, bilgisayar başında, kamera eşliğinde, çevrimiçi yaptıkları özel derslerdir. İnsanların salgın hastalık veya uzaklık gibi herhangi bir nedenle bir araya gelemediği dönemlerde yaygınlık kazanır.

H3- Yüz Yüze Özel Ders

Ev, ofis, kurs merkezi gibi yerlerde, belli zaman dilimlerinde öğretmen ve öğrencinin bir araya gelerek yaptıkları özel derslerdir.

Özel Ders Ücretleri Ne Kadar?

Özel ders ücretleri ülkeden ülkeye değiştiği gibi aynı ülke içerisinde de değişkenlik gösterir. Bu değişkenliklere aşağıdaki faktörler etki eder:

•    Ülkenin içinde bulunduğu ekonomik koşullar, serbest piyasa şartları,
•    Yaşanılan il veya bölgedeki aile gelir seviyeleri(zenginlik, fakirlik durumları),
•    Öğretmenin tecrübesi, bitirdiği üniversite, eğitim kalitesi, uyguladığı öğretim yöntemleri ile öğrenci ve ailede oluşan memnuniyet,
•    Çevreden öğretmene yapılan referansların sağlamlığı ve öğretmenin ders yoğunluğu, (Popülaritesi yüksek öğretmenin ücreti logaritmik olarak artar.)
•    Özel ders, özel kurs merkezlerinde veriliyorsa; özel kurs merkezinin kalitesi, öğretmen kadrosu, eğitim kalitesi, verdiği doküman, referans seviyesi ve toplum tarafından gördüğü rağbet,
•    Özel dersin birebir ya da grup halinde verilmesi, (Grup şeklinde verilen özel derslerde, sayı artışına bağlı olarak kişi başı ücret azalır.)
•    Özel dersin yüz yüze veya online olarak veriliyor olması,
•    Öğretmen ile öğrenci arasındaki mesafe, yol şartları ve ulaşım giderleri,
•    Özel ders türü ve verilecek özel dersin zorluk derecesi, (Türkçe, matematik-geometri, fizik, İngilizce, coğrafya, spor, resim, müzik, yüzme, jimnastik vs.)
•    Hazırlanılacak sınavların şekli, (üniversite giriş sınavları, liselere hazırlık sınavları, yazılı ve sözlü sınavlar, her türlü dil sınavları, spor, resim, müzik gibi özel beceri ve uygulama gerektiren sınavlar vb.)
•    Planlanan özel ders süresi,(haftalık, aylık, yıllık /Süre uzadıkça özel ders miktarı ücretlerinde indirime gidilir.)

Genellikle 1 saat üzerinden hesaplanan özel ders ücretinin, ders bitiminde, bir zarf içinde öğretmene sunulması, toplumda yaygın bir anlayıştır. Haftalık, aylık olarak da hesaplanabilen özel ders ücreti, toplu bir şekilde eğitmene verilir ya da eğitmenin banka hesabına yatırılır.
Özel ders saat ücreti sabit olarak belirlenmiş bir seans üzerinden de hesaplanabilir. Çoğunlukla bir seans 2-3 saatten oluşur.

Özel Ders Kaç Dakikadır? Ne Kadar Süre Devam Eder?

Özel ders süresi, ülkemizdeki okullarda, istisnai durumlar hariç 40 dakika ders, 10 dakika teneffüs şeklindedir. Özel ders süreleri öğretmene, öğrenciye ve bulunulan semte göre farklılık göstermekle beraber okullarda uygulanan bu süre taban alınır. Çoğunlukla 40-60 dakika arası değişen sürelerde ders işlenir, 10-20 dakika mola verilir. Bazen de öğrenci veya ailenin talebi doğrultusunda, öğrencinin dikkat,  zekâ ve algı düzeyi göz önünde tutularak ara verilmeden 1-2 saat süren blok dersler de yapılır.

Özel ders süresi dersin türüne göre de değişkenlik arz eder. Zira derslere, sınavlara hazırlanmanın yanında aynı zamanda uygulama ve özel yetenek gerektiren yüzme, futbol, jimnastik, karate, resim, müzik, heykeltıraşlık gibi spor ve güzel sanat dalları için de özel ders süresi değişebilir.

Toplam özel ders süresini;

•    Öğretmenin, kursun verimliliği, eğitimde uyguladığı öğretim yöntem ve teknikler,
•    Öğrencinin zekâ düzeyi, motivasyonu, algılama düzeyi,
•    Öğrencinin mevcut bilgi düzeyi (alt yapısı/hazırbulunuşluğu),
•    Ailenin maddi durumu,
•    Hazırlanılan hedefe, amaca ya da sınava kalan süre,
•    Alınacak dersin zorluğu, konunun uzunluğu,
•    İş veya okul hayatından arta kalan, özel derse ayrılabilecek sürenin miktarı, (günde, haftada, ayda özel derse ne kadar vakit ayrılabileceği),
•    İkamet edilen yerde özel dersi verecek öğretmen veya kursun varlığı, mesafe ve ulaşım koşulları, gibi birçok etken belirler.

Özel Ders Almanın Avantajları Nelerdir?

Özel ders almanın en büyük avantajı, eğitimde kişisel farklılıklara özen gösterilmesi ve ders esnasında hemen geri dönüt verilmesidir. Özel ders almanın merkezinde birey vardır ve tüm şartlar o bireyin kişilik özelliklerine göre oluşturulur. Özel ders ile öğrenciye ait kabiliyetler hemen fark edilir; kalabalık sınıflardaki gibi yetenekler gözden kaçırılmamış olur. Özel ders, sayıca fazla sınıf ortamında alınan diğer derslerden şu yönleriyle ayrılır:

•    Özel ders ile ders kalitesi artar ve dersten alınan verim yükselir. Ders görmeyi öğrenci arzular, talep eder; öğrenciye zorla ders anlatılmaz. Ders öğrencinin kendini hazır hissettiği ve algısının açık olduğu zamanlarda yapılır.
•    Öğretmen, öğrencinin seviyesine, ilgi ve ihtiyaçlarına göre dersi planlar.
•    Öğrenci, öğretmen tercihini kendi yapar, istediği ve sevdiği öğretmenden ders alır, dersini beğenmediği öğretmeni değiştirebilir.
•    Öğrenci, ödevlerinin kontrol edileceğini bildiği için ödevlerini aksatmaz.
•    Bildiği konuları tekrar tekrar dinleyerek sıkılmaz, bilmediği konuları dinler, eksiklerini tamamlar, zaman kaybı azalmış olur.
•    Öğretmen, dersi öğrencinin düzeyine göre hızlandırıp yavaşlatabilir, özel ders süresi esneyebilir.
•    Özel ders ile öğrenci daha önce yapmaktan korktuğu ders ve konuları yapar hale gelir, bu ders ve konulara ilgisi artar, ön yargılarından kurtulur ve kendini daha iyi hisseder,
•    Özel ders her zaman dinamiktir. Konular anlaşılmadan geçilmez, anlaşılmayan konu tekrar edilir. Öğretmen öğrencinin sorularına cevap verir, yanlışlar geri dönütlerle anında düzeltilir.
•    Özel ders ile alınan bilgiler daha kalıcıdır. Özel ders ile öğrenci konuların mantığını kavrar, klasik ezber yapma anlayışından kurtulur.
•    Öğrencinin yüksek performans gösterdiği durumlarda, öğretmen, öğrenciyi olumlu pekiştirir, öğrencinin motivasyonunu arttırır.
•    Öğrencinin yapamadığı konularda ise öğrencinin üzülmesini engeller, öğrenciyi yapacağına inandırarak ümit verir.
•    Dersler gürültüsüz, sessiz ve sakin ortamda işlenir, konsantrasyon artar, dikkat dağınıklığı giderilir.
•    Öğrencinin git gide bilgi ve becerileri artar, kendisine güven gelir; ailesi, akrabaları, arkadaşları arasında itibar kazanır, öğrencide kendinin değerli olduğu fikri oluşur.
•    Hedeflerine ve amaçlarına zaman kaybetmeden en kısa sürede ulaşır.
•    Derse mani olabilecek olumsuz bir durumda, ders randevusunu yenilenir; ders kaçırılmamış ve konu akışı bozulmamış olur. Hatta okulda veya kursta kaçırılan dersler özel ders ile telafi edilir.
•    Öğrenci sözlü, yazılı, uygulamalı sınavlardan daha yüksek not alır; karne, diploma, sertifika ve sınav ortalamaları yükselir. Başarı arttıkça öğrencide hedef yükselir.
•    Özel derste öğrenci herhangi bir çevre baskısına maruz kalmadan istediği ve anlamadığı her şeyi öğretmenine çok rahat bir şekilde sorabilir.
•    Özel ders ile öğretmen, öğrenciye kılavuzluk eder, öğrencinin hedefine ulaşması için özel teknik ve taktik verir, adeta koçluk yapar.

Özel Ders Almak Mantıklı Mı?

Özel ders adeta terziye gitmeye benzer. Her öğrencinin ölçüleri bizzat öğrencinin kendi üzerinde alınır, o ölçülere uygun ve sadece o öğrenciye özel bir elbise dikilir. Kalabalık sınıf ortamında olduğu gibi önceden dikilmiş bir elbise öğrencilere giydirilmeye çalışılmaz. Hazır gelmiş bir elbise, daha önceden ölçüler alınmadan dikildiği için hiç kimseye tam oturmaz. Herkese giydirilmeye çalışılırsa bazılarına bol bazılarına dar gelir. Sonuçta kimse düzgün bir elbise giyememiş olur, onca emek, masraf ve zaman boşa gider.

Ülkemiz gibi genç nüfusun fazla olduğu ülkelerde, okul ve özel kurs merkezlerindeki sınıflarda öğrenci sayısı hayli fazladır. Bu nedenle öğrenci başına düşen öğretmen miktarı yetersiz kalır. Öğretmen, kalabalık olan bu sınıflardaki her öğrenci ile birebir ilgilenemez. Öğrencinin fiziksel ve psikolojik sorunları, ilgi ve ihtiyaçları tam olarak saptanamaz. Birçok öğrenci bu tür sorunlarla kalabalık arasında kaybolup gider.

Okullardaki bu sınıflar çoğunlukla homojen olmayıp zekâ, bilgi ve algı seviyeleri birbirinden çok farklı öğrencilerden oluşur. Öğretmen dersi anlattığında gürültü ve dikkat dağınıklığı sebebiyle birçok konu, öğrenciler tarafından anlaşılmaz. Bazıları konuyu anlayarak bazıları hiç anlamadan ders bitmiş olur. Konu tekrar edilirse, konuyu anlamış olanlar dersin tekrarından sıkılır, öğretmenin tekrara zamanı olmayabilir ya da tekrar isteyen öğrenciler arkadaşları tarafından hafife alınabilir.

Okullar ya da özel kurslar, bu sorunları ne kadar azaltmaya çalışsa da hiçbir zaman özel ders imkânlarını öğrenciye sunamazlar. Çünkü özel dersler de amaç bire bir ilgidir. Özel derste öğrencinin sorunları ile ilgilenilir, konular öğrenciye tam kavratılmaya çalışılır, öğrencinin eksiklerini kapatılır ve bireye özgü kaliteli bir eğitim-öğretim ortamı oluşturulur. İşte buraya kadar belirtilen sebepler bir bütün olarak ele alındığında imkânlar elverdiği ölçüde özel ders almanın çok mantıklı bir yol olduğu görülür.

İlk Özel Derste Neler Yapılmalı?

İlk özel ders başlamadan önce, öğretmen, öğrenci ve veli, özel dersle ilgili karşılıklı beklentileri konuşmak üzere bir araya gelmelidir. Öğretmen öğrenciyi mülakat etmeli, öğrencinin fiziksel ve ruhsal durumunu, ders seviyesini, ilgi, ihtiyaç ve eksikliklerini anlamalı, kendisinden beklentinin ne olduğunu öğrenmelidir. Öğretmen bu beklentileri karşılayabileceğine inanıyorsa özel ders şartlarını konuşmalıdır.

Özel ders şartları konuşulurken öğretmen, öğrenci veya ailesi ile öğrencinin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik olarak ayrıntılı bir ders planı yapmalıdır. Yapılacak olan toplam ders saati, özel dersin haftanın hangi gün ve saatlerde yapılacağı, bir günde kaç saat yapılacağı, ödev kontrol ve yanlış soruların çözümü için ne kadar vakit ayrılacağı hususları ayrıntılı bir şekilde düzenlenmelidir. Mümkün oldukça bu plana her iki taraf da sadık kalmalı gün ve saatler sık sık değiştirilmemelidir.

İlk özel derste yapılması gerekenleri özetle şöyle sıralayabiliriz:

•    Özel derste amaç, bire bir ilgi olduğu için ders ortamında öğretmen ve öğrenci arasında sevgi ve saygı bağları hemen kurulmalıdır. Öğretmen sevgi ve şefkatini hissettirirken öğrenci öğretmenine saygısını göstermelidir.

•    Öğrenci dersi zoraki almadığını, öğretmen de özel dersi para kazanmadan ibaret bir faaliyet olarak görmediğini birbirlerine hissettirmelidir. İlk derste ara ara sosyal faaliyetler de yapılmalı, her iki taraf dersi zevkli hale getirmeye çalışmalıdır. İlk özel derste kurulan bu bağ özel ders bitse bile devam edecek şekilde olmalıdır.

•    Öğrenci ve öğretmen özellikle ilk derse motive olmuş bir şekilde gelmelidir. Öğrenci derse istekli olmalı, öğretmen ise dersi sevdirecek biçimde anlatmalıdır. Öğretmen öğrencisini sürekli motive etmeli, dersi başaracağına inandırmalı, öğrencinin endişelerini gidermeli ve ders konularını güzel anlatmalıdır. Öğrencinin konuyu iyice anladığından emin olmadan yeni konuya geçmemelidir. Öğretmen;  öğrenciye, dersi öğrencisinin istediği ve anlayacağı şekilde öğreteceği hususunda güven vermeli, öğrenci de öğretmenine, öğrenmeye arzulu ve istekli olduğunu hissettirmelidir.

Özel Ders Alırken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Özel ders almak isteyen aile veya öğrenci; en başta ders alınacak öğretmene çok dikkat etmelidir. Bunun yanında harcanacak zamanın, verilen emeğin,  yapılan masrafın boşa gitmemesi adına özel ders almadan önce ya da özel ders devam ederken:

•    Öncelikle öğrencinin eksik konu ve yönlerinin belirlenmesine, İhtiyaçların saptanmasına,
•    Özel ders alınacak öğretmenin branşında uzman ve gerekli eğitimleri almış olmasına (Diploma, Pedagojik formasyon gibi.)
•    Öğretmenin psikolojik sorunları olup olmadığına, dersi ne kadar iyi anlattığına, öğretmen hakkındaki referanslara,
•    Öğretmenin dersi sevdirerek anlatıp anlatmadığına, öğrencinin dersten zevk alıp almadığına,
•    Özel ders fiyatını daha ucuza getirmek için o alanda tecrübesiz ve uzman olmayan kişilere yönelmemeye,
•    Öğretmenin derste uyguladığı eğitimin, yöntem ve tekniklerinin kalitesine,
•    Özel ders saatinin ne kadar verimli geçtiğine,  öğretmenin zamanı nasıl kullanıldığına,
•    Özel ders planına uyulup uyulmadığına, planın sık sık aksamamasına,
•    Derste kullanılacak araç, gereç ve dokümanların ihtiyacı karşılayıp karşılamadığına,
•    Konuların öğrenci tarafından anlaşılarak ilerlendiğine,
•    Ara dönemlerde yapılan test, deneme ve sınavlarda öğrenci seviyesinde ilerleme olup olmadığının kontrol edilmesine,
•    Öğretmenin ders esnasında öğrenciye hemen geri dönüt verip vermediğine,
•    Yeterli gelmemesi durumunda özel ders saatinin arttırılmasına,
•    Ders yapılacak ortamın uygun ve sessiz olmasına, dikkat etmelidir.
H2- Güvenilir Ankara Özel Ders tavsiyeleri?
Ankara özel ders tavsiye seçenekleri arasında ön plana çıkan Bulut Danışmalık, verdiği kaliteli hizmet ve tecrübeli kadrosu ile özel ders ihtiyacı olanların gereksinimlerini en iyi şekilde karşılar.

Bulut Danışmanlık olarak:

  • Öğrencilerdeki kişisel farklılıkları dikkate alarak kişiye özel eğitim planı hazırlıyoruz.
  • Öğrencinin ihtiyaçlarını tespit edip sizi, bu ihtiyacı karşılayacak en iyi öğretmenlere yönlendiriyoruz.
  • Her ders için en çok tercih edilen eğitim-öğretim yöntem ve tekniklerini kullanıyoruz.
  • Kaliteli eğitim hizmetlerimizle verimliliği en yüksek seviyede tutmaya gayret ediyoruz.
  • Alanında uzman öğretmenlerimizle öğrenciye dersi sevdirip zevkli hale getiriyoruz.
  • Özel ders için piyasa koşullarını dikkate alarak öğrencilere en uygun fiyat imkânı sunmaya çalışıyoruz.
  • Zaman kaybını azaltarak sizi en kısa sürede hedeflerinize ulaştırmayı planlıyoruz.

Özel ders hakkında daha fazla bilgi almak, öğretmen kadromuzu tanımak, öğretmenlerimizle randevu oluşturmak, uygun fiyatlarımızdan yararlanmak ve diğer hizmetlerimizi öğrenmek için hemen bizimle irtibata geçebilirsiniz.

Son Blog Yazılarımız

Matematiğin Önemi
  • 25-10-2022
Özel Ders
  • 25-10-2022
LGS Yeni Nesil Sorular
  • 25-10-2022

Sorunuz mu var ?

Bizimle İletişime Geçin

İletişim

Kategoriler